Balıkesir’de Doğalgazlı Otobüsler Hem Çevreci Hem Ekonomik
Balıkesir’de yaklaşık 2 yıl önce alınan 65 adet doğalgazlı otobüs, toplu taşımada çevreci yönüyle öne çıkarken, akaryakıt fiyatlarındaki ÖTV değişikliği sonrası ekonomik yönüyle de dikkat çekiyor. Normal bir otobüs kilometre başına 10 lira 50 kuruş yakıt harcarken, doğalgazlı otobüsler 6 lira 50 kuruş maliyetiyle doğru yatırım olduğunu kanıtlıyor.
Balıkesir’de yaklaşık 2 yıl önce satın alınan 65 adet doğalgazlı otobüs, çevreci ve ekonomik olmasıyla dikkat çekiyor. Sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) kullanan otobüsler şehir içinde binlerce kilometre yol kat ederken, aynı zamanda karbon salınımı konusunda da çevresel etkiye sahip. Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz’ın kullandığı otobüsler şehir merkezinde aktif olarak kullanılırken, Başkan Yılmaz, zamanla otobüs sayısının artacağını söyledi.
ÖTV düzenlemesi sonrası fiyatlar uygun hale geldi
Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Balıkesir Toplu Taşıma A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Halil Aygün, otobüsler hakkında teknik bilgiler paylaştı. Aygün, “Balıkesir merkezde CNG dediğimiz 65 adet doğalgazlı otobüsümüz var. Bunların 40’ı 12 metre uzunluğunda, 25’i 9 metrelik araçlar. Dizel ve diğer yakıtlara göre bu otobüsler daha çevreci olarak öne çıkıyor.Bu araçları filomuza kattıktan 15 gün sonra tam 2 yıl oluyor.Bu araçları aldığımızda mazot diğer yakıtlara göre yüzde 60 daha uygundu fiyatı yüzde 60 arttı. ancak akaryakıt fiyatlarının değiştiğini, ardından 15 gün içinde ÖTV düzenlemesinin yapıldığını söyleyebiliriz.Şu anda doğalgazlı araçlarımız daha avantajlı hale geldi.Yani gazlı araçlarımız kilometrede 6 lira 50 kuruş yakıyorken, dizel araçlarımız kilometrede 10 lira 50 kuruş yakıyor 65 otobüsümüz olduğunu düşünürseniz Balıkesir’de bir günde 13 bin kilometre yol gidiyor.
Aygün, “Nüfusu 200 bine yaklaşan ilçelerimiz var. Buradaki otobüs sayımızı artırmayı düşünüyoruz. Özellikle körfez bölgesini düşünüyoruz. Özel yakıt sistemleri var. Edremit, Havran coğrafyasına bakarsanız. , Burhaniye, Ayvalık, Gömeç, ortak noktaları olabilecek bir konumda akaryakıt istasyonu kurup, oradaki otobüsleri doğalgazlı otobüse çevirerek yakıt giderleri düşük olduğu için bu araçları tercih etme fikrimiz var.” – BALIKESİR